Produkt dodany do koszyka
Reklamacje i zwroty
Drodzy klienci,
W przypadku gdy przesyłka jest w jakikolwiek sposób uszkodzona mechanicznie, zalana, opakowanie lub taśmy zabezpieczające noszą ślady ingerencji lub stan paczki sugeruje, że produkt mógł ulec zniszczeniu podczas transportu prosimy w zależności od metody dostawy:
• Kurier DPD, Pocztex: odmówić przyjęcia uszkodzonej paczki lub w obecności kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić czy towar zamówiony przez Państwa nie został zniszczony podczas transportu. Jeśli produkty okażą się uszkodzone prosimy o spisanie w obecności kuriera protokołu reklamacyjnego, w który każdy kurier powinien być zaopatrzony.
• Paczkomaty: nie odbierać uszkodzonej paczki z paczkomatu i skorzystać z procedury reklamacji dostępnej na ekranie paczkomatu „Mam uwagi do paczki”.
• Orlen Paczka: nie odbierać uszkodzonej paczki z punktu/paczkomatu Orlen.
REKLAMACJE
Jak złożyć reklamację
Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego można złożyć:
- pisemnie na adres: ul. Naramowicka 26/2, 61-622 Poznań;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@ogalo.pl
Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: ul. Naramowicka 26/2, 61-622 Poznań.
Co warto zamieścić w reklamacji
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
- żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
Wzór formularza reklamacyjnego - do pobrania
(reklamacja na podstawie rękojmi dla umów sprzedaży zawartych do dnia 31 grudnia 2022 r.)
Wzór formularza reklamacyjnego - do pobrania
(reklamacja towaru na podstawie ustawowego braku zgodności towaru z umową dla umów sprzedaży zawartych od dnia 1 stycznia 2023 r.)
Kiedy otrzymają Państwo odpowiedź na reklamację
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
Gdzie znajdą Państwo regulacje prawne dotyczące reklamacji
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Istnieją dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
- ustawowa Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdą Państwo szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;
- umowna (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdą Państwo w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Poniżej znajdą Państwo szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022 r., czy od 2023 r.):
|
|
ZWROTY (ODSTĄPIENIE OD UMOWY)
Informacja dla konsumenta o prawie odstąpienia od umowy od umowy zawartej na odległość.
Będąc konsumentem mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną). Oświadczenie mogą Państwo przesłać na przykład:
• pisemnie na adres: Pro Estate Solution S.C, ul. Naramowicka 26/2, 61-622 Poznań;
• w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@ogalo.pl;
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest poniżej. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Wzór formularza odstąpienia od umowy - do pobrania.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Jeżeli otrzymali Państwo rzecz, to proszę odesłać lub przekazać ją nam wraz z dowodem zakupu na adres: ul. Naramowicka 26/2, 61-622 Poznań, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zawarte w tym komunikacie zapisy dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do kupującego będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (podstawa prawna: art. 38 pkt 5 i 9 ustawy o prawach konsumenta).